Reklamační řád

  • 1.VŠEOBECNÉ INFORMACE
    • 1.1.Společnost OEM Automatic, spol. s r.o., se sídlem Pražská 239, 250 66 Zdiby, IČO: 43875416, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 5448 (dále jen jako „Společnost“ nebo „OEM Automatic“) vydává tento Reklamační řád (dále jen jako „Reklamační řád“) za účelem informování svých Odběratelů o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady zboží, včetně informací o tom, kde a jakým způsobem lze uplatnit reklamaci.
    • 1.2.Tento Reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen jako „OZ“), pokud v tomto Reklamačním řádu není výslovně uvedeno jinak.
    • 1.3.Uzavřením kupní smlouvy se Společností Odběratel zároveň vyjadřuje svůj souhlas s tímto Reklamačním řádem a zároveň vyjadřuje, že se seznámil s jeho obsahem.
    • 1.4.Odběratelem se rozumí právnická osoba nebo fyzická osoba – podnikatel, která uzavřela smlouvu o koupi zboží v rámci své podnikatelské činnosti, včetně prodeje zboží prostřednictvím e-shopu Společnosti – internetové stránky www.oemautomatic.cz, a která má na nákupním dokladu (faktuře) uvedeno minimálně jedno z následujících identifikačních čísel: IČO, DIČ, resp. jejich kombinaci (dále jen jako „Odběratel“).
    • 1.5.Zbožím se rozumí komponenty pro průmyslovou automatizaci, specifikované jednotlivě podle technických parametrů uváděných Společností v nabídkovém listu nebo v e-shopu, které byly předmětem kupní smlouvy uzavřené mezi Společností a Odběratelem (dále jen „Zboží“).

     

  • 2. ODPOVĚDNOST ZA VADY ZBOŽÍ
    • 2.1.Zboží má vady, nebylo-li Odběrateli dodáno v množství, jakosti a provedení určeném v kupní smlouvě. Pokud jakost a/nebo provedení nebyly v kupní smlouvě určeny, Zboží má vady, nebylo-li dodáno v jakosti a/nebo provedení, které se hodí k účelu určenému v kupní smlouvě nebo není-li tento účel v kupní smlouvě určen, k účelu, ke kterému se takové Zboží zpravidla používá. Za vady Zboží se považuje i dodání jiného zboží, než určuje kupní smlouva a vady v dokladech potřebných k užívání Zboží. Za vady Zboží se považuje i porušení povinnosti Společnosti Zboží zabalit a/nebo vyřídit k přepravě způsobem dohodnutým v kupní smlouvě.
    • 2.2.Společnost odpovídá za vady Zboží, které mělo Zboží v době přechodu nebezpečí škody na Zboží na Odběratele, i když se vada stane zjevnou až po této době. Společnost odpovídá rovněž za vady Zboží, které vzniknou po době uvedené v předchozí větě, je-li způsobena porušením povinností Společnosti vyplývajících z kupní smlouvy.

       

  • 3. PRÁVO NA UPLATNĚNÍ REKLAMACE
    • 3.1.Vyskytne-li se u zakoupeného Zboží vada, za kterou Společnost odpovídá, má Odběratel právo tuto vadu reklamovat za podmínek uvedených v tomto Reklamačním řádu, pokud nejsou v kupní smlouvě dohodnuty jiné reklamační podmínky.

     

  • 4. PODMÍNKY UPATNĚNÍ REKLAMACE
    • 4.1.Odběratel je povinen prohlédnout Zboží bezodkladně po přechodu nebezpečí škody na Zboží na Odběratele.
    • 4.2.Odběratel je povinen při používání Zboží dodržovat podmínky pro jeho použití uvedené v návodu k použití (pokud byl se Zbožím návod k použití dodán), podmínky uvedené v příslušných technických normách vztahujících se k používání dodaného Zboží a je také povinen dodané Zboží používat v souladu s účelem a způsobem jeho použití. V opačném případě Společnost nenese odpovědnost za vady Zboží, které vzniknou v důsledku nesprávného používání Zboží.
    • 4.3.Odběratel je povinen Zboží vykazující vady, za které odpovídá Společnost, reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co vady zjistil.
    • 4.4.Zboží musí být při reklamaci úplné, čisté a nepoškozené ve smyslu obecně závazných právních předpisů týkajících se konkrétního zboží.
    • 4.5.Příslušenství Zboží nemůže být samostatným předmětem reklamace. Pokud se vada vyskytne pouze na příslušenství Zboží, Objednatel je povinen při uplatnění reklamace Společnosti předat/zaslat úplné Zboží s příslušenstvím. V opačném případě je Společnost oprávněna reklamaci jako neopodstatněnou zamítnout.

     

  • 5. MÍSTO A ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE
    • 5.1. Odběratel může reklamaci uplatnit:
      • §osobně na provozovně Společnosti na adrese: OEM Automatic, spol. s r.o., Pražská 239, 250 66 Zdiby každý pracovní den v době od 8:00 hodin. do 16:30 hodin;
      • zasláním reklamovaného Zboží s dokumentací uvedenou v bodě 5.2. níže na adresu Společnosti: OEM Automatic, spol. s r.o., Pražská 239, 250 66 Zdiby na náklady Odběratele.
    • 5.2. Při uplatnění reklamace některým ze způsobů uvedených v bodě 5.1. výše Odběratel předloží/zašle Společnosti:
      • Zboží, které je předmětem reklamace spolu s dodaným příslušenstvím;
      • řádně a zcela vyplněný a podepsaný reklamační formulář, který je zveřejněn na webové stránce Společnosti: www.oemautomatic.cz/kontakty/reklamace;
      • fakturu, na jejímž základě byla uhrazena kupní cena za reklamované Zboží;
      • záruční list, je-li předmětem reklamace Zboží, ke kterému byl záruční list dodán.

         

  • 6. LHŮTA NA UPLATNĚNÍ REKLAMACE
    • 6.1. Lhůta na uplatnění reklamace je 6 měsíců od dodání Zboží a v případě skrytých vad Zboží maximálně 2 roky od dodání Zboží.
    • 6.2. Společnost se s Odběratelem může dohodnout i na delší lhůtě, než je uvedena v bodě 6.1. Reklamačního řádu, přičemž za tímto účelem musí Odběratel společnost písemně kontaktovat prostřednictvím e-mailu: [email protected], nebo jiným způsobem běžným a zaužívaným mezi smluvními stranami a požádat Společnost o prodloužení lhůty k reklamaci. Rozhodnutí o prodloužení reklamace je ve výlučné pravomoci Společnosti, přičemž Odběratel na prodloužení lhůty k reklamaci dle tohoto bodu Reklamačního řádu nemá právní nárok.

       

  • 7. ZÁNIK NÁROKU NA UPLATNĚNÍ REKLAMACE
    • 7.1. Odběrateli zaniká nárok reklamovat vady Zboží, zejména, nikoli však výlučně, v následujících případech:
      • dnem uplynutí lhůty k reklamaci;
      • porušením ochranných pečetí nebo jiných ochranných částí Zboží;
      • §odstraněním výrobního čísla Zboží nebo z důvodu jeho nečitelnosti;
      • Zboží je nepřiměřeně znečištěné;
      • Zboží bylo poškozeno přírodními živly;
      • Zboží bylo poškozeno nevhodnými pracovními podmínkami (prašnost, vlhkost, chemické působení, mechanické přetížení, nesprávné skladování a podobně);
      • Zboží bylo poškozeno mechanicky nebo hrubou silou;
      • Zboží bylo použito v rozporu s technickou dokumentací – například. nadměrným zatížením zařízení;
      • Zboží bylo poškozeno neodbornou manipulací, instalací a zanedbanou údržbou;
      • Zboží bylo poškozeno počítačovými viry;
      • Zboží bylo poškozeno použitím neoriginálního spotřebního materiálu (například: šrouby, kabely, lepidla);
      • Zboží bylo poškozeno neodbornou dodatečnou montáží (demontáží) komponent ke Zbožím;
      • Zboží bylo poškozeno během přepravy zajištěné Odběratelem;
      • Zboží bylo poškozeno nesprávným servisním zásahem Odběratele nebo třetí osoby;
      • Nesprávným používáním došlo ke změně vlastností Zboží z důvodu jeho nadměrného opotřebování.
    • 7.2. Odběrateli zanikají nároky z vad Zboží v případě, že Odběratel neuplatní své nároky z vad Zboží reklamací ve smyslu tohoto Reklamačního řádu bez zbytečného odkladu poté, co:
      • Odběratel vady zjistil;
      • Odběratel měl při vynaložení odborné péče vady zjistit při prohlídce Zboží v souladu s příslušnými ustanoveními OZ.

     

  • 8. ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
    • 8.1.O přijaté reklamaci Společnost Odběrateli bez zbytečného odkladu vystaví a předá/zašle písemné potvrzení o tom, kdy právo z vad Zboží uplatnil (doklad o reklamaci), který bude obsahovat:
      • datum uplatnění reklamace;
      • stručný popis reklamovaného Zboží;
      • informaci o tom, kdy a kde bylo Zboží zakoupeno;
      • cena, za jakou bylo Zboží zakoupeno;
      • stručný popis vady, případně jak k vadě došlo;
      • razítko a podpis pracovníka, který reklamaci obdržel;
      • kontaktní údaje Odběratele (jméno, příjmení, adresa, telefonický případně e-mailový kontakt);
      • případně i volbu nároku Odběratele z vad Zboží.
    • 8.2.Společnost vyřídí reklamaci v přiměřené lhůtě s ohledem na charakter reklamované vady Zboží a nárok, který Odběratel uplatňuje ve smyslu OZ. Předpokládanou lhůtu pro vyřízení reklamace oznámí Společnost Odběrateli bez zbytečného odkladu po přijetí reklamace.
    • 8.3.V případě uznání reklamace může být způsob vyřízení reklamace určen jedním z níže uvedených způsobů, například:
      • přiměřená sleva z kupní ceny;
      • dodání chybějícího Zboží;
      • §výměna Zboží;
      • §oprava Zboží;
      • §odstranění právních vad Zboží;
      • §odstoupení od kupní smlouvy.
    • 8.4.Způsob vyřízení reklamace Zboží je na rozhodnutí Společnosti. Volba nároku Odběratele podle bodu 8.3. Reklamačního řádu není pro Společnost závazná a má pouze informační charakter.
    • 8.5.Společnost je povinna o vyřízení reklamace vydat Odběrateli písemný doklad. Tímto písemným dokladem je Servisní protokol a dopis (na požádání) seznamující Odběratele o vyřízení reklamace nebo e-mailová či SMS zpráva obsahující informaci o vyřízení reklamace.
    • 8.6.Po vyřízení reklamace Společnost zašle opravené, vyměněné nebo doplněné Zboží spolu s písemnými doklady podle bodu 8.5 Odběrateli, a to na náklady Společnosti.

     

  • 9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    • 9.1.Na práva a povinnosti mezi smluvními stranami neupravenými v tomto Reklamačním řádu se vztahují Všeobecné obchodní podmínky Společnosti a příslušná ustanovení OZ.
    • 9.2.Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem jeho zveřejnění na webové stránce Společnosti.

 

Ve Zdibech, dne 1. 1. 2024

 

Reklamační řád ve formátu PDF

Zákaznický servis
Kontaktujte nás:
+420 241 484 940
Poslat e-mail
Potřebujete pomoci?
Logo

Cookies nastavení oemautomatic.cz

Soubory cookies nám pomáhají zlepšovat vaši zkušenost s námi a proto, abychom mohli zpracovávat přihlašovací údaje, nabízet personalizovaný obsah a pro základní funkčnost tohoto webu používáme některé soubory cookies.

Nikdy nebudeme prodávat žádné informace o vás.

Můžete přijmout všechny soubory cookies nebo přizpůsobit své preference týkající se souborů cookies, můžete také kdykoli změnit své preference pro soubory cookies návštěvou naší kontaktní stránky.


Nezbytné soubory cookies

Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro fungování webu a nelze je v našich systémech vypnout. Obvykle se používají pouze v reakci na akce, které jste provedli v souvislosti s požadavkem na službu, například při nastavení osobních preferencí, přihlášení nebo vyplnění formuláře.

Soubory cookies pro analýzu a měření

Tyto soubory cookies nám umožňují počítat počet návštěv a zdroje návštěvnosti, abychom mohli měřit a zlepšovat výkon našich webových stránek. Pomáhají nám zjistit, které stránky jsou více či méně oblíbené a jak se návštěvníci po webu pohybují. Informace, které tyto cookies shromažďují jsou agregované, a tedy zcela anonymní. Pokud tyto soubory nepovolíte, nevíme, kdy jste navštívili naše webové stránky.

Marketingové soubory cookies

Tyto soubory cookies mohou přidat naši partneři. Mohou je použít k vytvoření vašeho profilu na základě vašich zájmů, aby vám mohli zobrazovat relevantnější informace. Neukládají žádné osobní údaje – pouze informace o vašem prohlížeči a zařízení. Pokud tyto cookies nepřijmete, budete mít obecnější a méně přizpůsobenou uživatelskou zkušenost.